مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

در پی حذف سهمیه بنزین رانندگان تاکسی، معیشت ۸۰هزار راننده تاکسی و حدود ۷هزار اتوبوسران با حذف سهمیه بنزین دچار مشکل شده است.

مديريت شهري سعي دارد با جلب مشاركت دولت، نظام حمايتي را براي ناوگان حمل و نقل عمومي اجرايي كند. به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، هزينه رانندگان تاكسي حدود 8تا 12درصد افزايش يافته است. همچنين هزينه خدمات رانندگان تاكسي با حذف ناگهاني بنزين سهميه‌اي افزايش يافته است و تلاش مي‌شود با همكاري شوراي شهر و وزارت كشور چاره‌اي در اين خصوص كه ارتباط مستقيم با معيشت مردم دارد، انديشيده شود. تشكري هاشمي با بيان اينكه شهرداري به تنهايي قادر به جبران اين هزينه‌ها نيست گفت: پيگير شرايط سخت رانندگان تاكسي و اتوبوس هستيم.

به گفته وي اين سخن كه بعضا گفته مي‌شود تاكسي‌ها CNG سوز هستند درست نيست چرا كه در تهران تنها 50درصد تاكسي‌ها از سوخت CNG استفاده مي‌كنند. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ممكن است با حذف بنزين سهميه‌اي تاكسي‌ها، كرايه نيز افزايش يابد، تصريح كرد:‌ اينكه بايد نظام جبراني براي رانندگان تاكسي پيش‌بيني شود قطعي است. ما نمي‌توانيم نرخ سوخت را افزايش داده و بعد تصور كنيم هيچ تأثيري در معيشت مردم نداشته است.

نبايد همه فشارها به سمت مردم باشد و اين پسنديده نيست. از سوي ديگر نبايد رانندگان تاكسي جور اين سياست‌ها را بكشند و بايد نظام جبراني با مشاركت شهرداري، شوراي شهر و دولت پيش‌بيني شود. تشكري هاشمي با بيان اينكه با افزايش كرايه منفعتي به رانندگان نمي‌رسد، گفت: همواره افزايش نرخ كرايه برابر با نرخ تورم است. اگر بخواهيم به‌دنبال حل موضوع باشيم بايد ارتقاي كيفيت حمل ونقل عمومي مدنظر باشد و دولت سياست‌هاي حمايتي درنظربگيرد. اين در حالي است كه ما سالانه به 5 هزار اتوبوس نياز داريم تا حمل ونقل عمومي گسترش يابد و نوسازي شود، اما شاهد آن هستيم كه در 5سال اخير، حتي يك دستگاه اتوبوس نيز به شهرداري تهران داده نشده است و در طول 10سال اخير ناوگان اتوبوسراني در فقيرترين وضعيت ممكن قرار داشته است.

کد خبر 297028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha